Cauta: 

Criterii de re - certificare

 

Re-certificarea / re-înregistrarea se aplica pentru Manageri Sistem / Auditori / Consultanti / Consultanti Seniori. Re-certificarea se realizeaza cu o periodicitate de 3 ani.

 

1.     Manageri Sistem  (MC, MM, MHS, MHC, MSI, Risc).

 

Conditiile de recertificare sunt urmatoarele:

  • Prezentarea de dovezi privind experienţa de lucru in cadrul sistemului de management al calitătii / mediului / sănătătii si securitătii ocupationale / risc de cel puţin 2 ani acumulată în perioada de valabilitate a certificatului, inclusiv implicarea în derularea a cel puţin unui proiect finalizat în legătură cu sistemul de management calitate / mediu / sănătate si securitate ocupatională / risc într-o organizaţie (adeverintă din partea angajatorului / clientului / copie fisă post etc.)
  • Prezentarea spre analiză a tuturor reclamaţiilor primite cu privire la activitatea de manager calitate / mediu / sănătate si securitate ocupatională / risc şi a modului de rezolvare sau declaraţie pe proprie răspundere că nu au existat astfel de reclamaţii
  • Demonstrarea actualizării cunoştinţelor în domeniul calităţii / mediului / sănătătii si securitătii ocupationale prin intermediul a cel puţin o zi de instruire
  • Promovarea unui examen scris care constă în 20 întrebări. Timp de răspuns 30 min. Candidaţii promovează dacă răspund corect la 60% din întrebări.
  • Managerul va lua la cunoştinţă „Codul de conduită profesională” pentru manageri sistem şi va declara prin semnătură că va respecta toate clauzele acestuia.

 

2.     Auditori / Lead Auditori (AC/LAC, AM/LAM, AHS, AHC, ASI)

 

Conditiile de recertificare sunt urmatoarele:

  • Prezentarea de dovezi privind participarea ca auditor la cel puţin 3 audituri complete de sistem calitate /mediu / sănătate si securitate ocupatională însumând cel puţin 15 zile, din care 9 la fata locului, în perioada de valabilitate a certificatului, SAU
  • Evaluarea de către un alt auditor desemnat (2 zile de audit la fata locului, candidatul actionează ca lead auditor). În plus, va fi evaluată si completarea documentelor de audit
  • Pentru Lead Auditori, unul dintre auditurile de mai sus trebuie să fie condus de candidat din postura de lead auditor al unei echipe formată din cel putin încă un auditor
  • Prezentarea spre analiză a tuturor reclamaţiilor primite cu privire la activitatea de auditor şi a modului de rezolvare sau declaraţie pe proprie răspundere că nu au existat astfel de reclamaţii
  • Demonstrarea actualizării cunoştinţelor în domeniul calităţii / mediului / sănătătii si securitătii ocupationale prin intermediul a cel puţin o zi de instruire
  • Promovarea unui examen scris care constă în 20 întrebări. Timp de răspuns 30 min. Candidaţii promovează dacă răspund corect la 60% din întrebări 
  • Auditorul va lua la cunoştinţă „Codul de conduită profesională” pentru auditorii şi va declara prin semnătură că va respecta toate clauzele acestuia.

 

Note:

  • Re-certificarea, re-înregistrarea se face numai la cererea detinatorilor de certificate, care îsi depun dosarele înainte de expirarea valabilitatii certificatului (valabilitatea certificatelor emise de ARC este de 3 ani ).

  • Dosarul de re-certificare va cuprinde cererea de re-certificare si documentele necesare, în conformitate cu criteriile mai sus mentionate, precum si dovada achitarii taxei de re-certificare / re-înregistrare.

 

TAXA DE RECERTIFICARE

Taxa de re-certificare este de 180 Euro +TVA/ certificat. Taxa se achita integral în lei, la cursul oficial BNR leu/Euro din ziua efectuarii platii. Pentru persoanele care doresc prelungirea pentru ambele certificate ale aceluiasi domeniu (MC + AC / CS, MM + AM/CS, MHS+AHS/CS, MHC+AHC/CS, MSI+ASI/CS), taxa pentru prelungirea celui de-al doilea / treilea certificat este de 150 Euro + TVA.

Aceasta taxa cuprinde examinarea si eliberarea certificatelor ARC si EOQ actualizate/ re-înregistrate.

 Programul de examinare în vederea recertificarii este urmatorul:

 

 

MC/AC/LAC

MM/AM/LAM

MHS/AHS

MR

Bucuresti

 

12.11.2018

13.11.2018

05.11.2018

14.11.2018

21.01.2019

23.01.2019

22.01.2019

23.01.2019

01.04.2019

02.04.2019

03.04.2019

04.04.2019

20.05.2019

21.05.2019

22.05.2019

23.05.2019

 

     

 

 

ELIBERAREA CERTIFICATELOR DE AUDITOR CU MAI MULTE SPECIALIZARI

 

Detinatorii de certificateARC de auditor terta parte, indiferent de specializare (calitate, mediu, sanatate si securitate ocupationala, siguranta alimentului, securitatea informatiei), care îndeplinesc conditiile de eliberare si mentinere a unui certificat de auditor pentru o noua specializare (inclusiv prezentarea dovezilor privind experienta practica de audit în limita termenului de 1 an de la promovarea examenului de manager pentru a doua specializare sau, dupa caz, de auditor), pot solicita eliberarea acestuia, fara a urma un nou curs de auditori sau a promova un nou examen.

 

În aceste conditii, taxa de eliberare a certificatului este de 150 Euro+TVA.

 

În cazul în care nu este îndeplinita conditia de prezentare a dovezilor în termenul specificat, eliberarea noului certificat se va realiza numai dupa promovarea unui nou examen de auditor, cu plata integrala a taxei de certificare.

 

 ELIBERAREA CERTIFICATELOR ÎNTR-O LIMBA DE CIRCULATIE INTERNATIONALASAU A DUPLICATELOR

 

Detinatorii de certificate ARC pot solicita eliberarea aceluiasi tip de certificat, în orice limba de circulatie internationala, sau eliberarea unui duplicat, în cazul pierderii sau deteriorarii certificatului initial. Taxa de eliberare este de 30 Euro+TVA/certificat.

<<pagina precedenta   pagina urmatoare>>
© Copyright 2002 - ARC - Toate drepturile rezervate